Храни за кърмещи жени против колики при бебето

0
5633
Храни за кърмещи жени против колики при бебето

Храни за кърмещи жени против колики при бебето

Продуктите, приемани от майката влияят върху храносмилането на новороденото

Храната на кърмещата жена има директно влияние върху бебето и неговото малко, неузряло и чувствително стомахче особено през първите четири месеца след раждането. Така наречените „колики“ могат да намалеят чрез няколко лесни действия, които може да предприемете веднага след раждането. Едно от тях е временна промяна в храненето. Стомахът на бебето е чувствителен към менюто Ви до около четвъртия месец, а при някои бебета – до по-късно.

Ако малкият Ви наследник няма колики или хранителна алергия – чудесно! Появят ли се раздразнения в стомаха или по кожата му обаче, замислете се за промяна в диетата си. Насоките, изброени по-долу, биха могли да разнообразят трапезата Ви, макар и за известно време да се откажете от някои деликатеси. Постарайте се да заместите посочените храни с други, които може би досега не сте опитвали, но се храносмилат по-лесно и могат да разнообразят ежедневието Ви. Бъдете креативни! Това ще Ви донесе не само радост, а и задоволство от постигнатите резултати.

Храните, към които бебето е чувствително, е възможно да раздразнят стомахa му около два часа след като сте ги приела и сте го накърмила. Реакцията на бебето си проличава обикновено за едно денонощие. Ако то мрънка или има колики след като сте се хранила с нещо, в което се съмнявате, направете малка пауза и опитайте същата храна след няколко дни, наблюдавайки отговора на бебето. Реагира ли по същия начин, може да сте сигурна, че е от храната.

По-силни алергични реакции се появяват под формата на ситен червеникав обрив и червен „пръстен“ около ануса на новороденото. Последното е сигурен сигнал за непоносимост към определено ястие.

Продуктите от краве мляко често дразнят бебешия стомах не само в първите месеци. Особено ако то има непоносимост към белтъка на кравето мляко или ако имате история на алергии в семейството. Прясното мляко се преработва трудно от възрастния организъм, а децата усвояват ензимите му до три годишна възраст. Все пак е важно да доставяте на организма си калций. Това е от голямо значение, защото докато кърмите бебето взима голяма част от калция, натрупан във Вашето тяло. Можете да замените прясното мляко с ядково мляко – бадемово или сусамово. Сусамът има високо съдържание на калций, добавяйте го под всякаква форма към ястията си.

Най-добрият животински заместител на кравето мляко е козето мляко. То е много близко по състав до майчината кърма и затова продуктите от козе мляко се усвояват чудесно от организма. На пазара вече има сирене и кашкавал от козе мляко. Най-добре е ако можете да се сдобиете с домашно приготвени продукти. Обикновеното кисело мляко можете да замените с овче кисело мляко, което също се намира сезонно в търговската мрежа.

Кофеинът в редица напитки и продукти също дразни някои бебета. Опитайте да ограничите консумацията на кафе, черен и зелен чай, кола, шоколад, какао и други напитки, съдържащи какао и кофеин. Обикновено големите количества дразнят бебешкото стомахче. Дори да сте пила кафе или какао без проблем по време на бременността, сега може да има нежелан ефект и да се наложи да ги замените с повече сън и почивка, от които и без това най-вероятно имате нужда.

Зърнените и бобови култури, които най-често предизвикват алергични реакции, са жито, царевица, овес и фъстъци. За по-лесна асимилация на кърмата от бебето, намалете консумацията на бобови култури. Най-вече боб и леща. По-лесно смилаеми са пълнозърнест ориз, нахут, киноа.

Лютите и пикантни храни също могат да предизвикат колики у бебето, най-вече ако не сте ги докосвала докато сте била бременна. Консумацията на чесън и лук понякога предизвиква нежелани реакции. И все пак, ако детето Ви е свикнало с тези вкусове още докато е било в корема Ви, вероятността коликите да са предизвикани от тях е по-малка. Можете да консумирате сготвен лук, но да не прекалявате със суровия.

Стомашно неразположение може да бъде провокирано и от сурови газообразуващи зеленчуци: броколи, брюкселско зеле, зелени чушки, карфиол, зеле и всички зелеви култури. Вероятността да раздразнят бебешкото стомахче намалява ако са сготвени.

Цитрусовите плодове могат да предизвикат алергични реакции у бебето. Те обаче не са основна причина за колики в първите дни и месеци. Все пак, ако бебето има обрив, е възможно да е от тях.

Екологичните замърсители, като пестициди, хербициди и други химикали лесно влизат в майчиното мляко. За да намалите приема им накиснете за десетина минути плодовете или зеленчуците в студена вода с готварска сол или сода за хляб, обелете ги или, ако нямате тази възможност, измийте ги обилно с течаща вода. Избягвайте да се храните с риба от замърсени водоизточници. Изхвърляйте мазната част на месото, защото химикалите обикновено се натрупват в тлъстините.

За да намилите коликите у бебето е необходимо едновременно с промяната на хранителните си навици, да помислите и за психологическия аспект на стомашното неразположение и защо бебето има колики точно през първите три месеца от живота си извън утробата.

Използвани източници: (“TheBabyBook”, WilliamSearsM.D., andMarthaSearsR.N.) и други.

Храни за кърмещи жени против колики при бебето
5 (100%) 21 votes

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Моля, въведете Вашия коментар
Моля, въведете Вашето име тук