Как да се справим с депресията и тревожността?

0
436

Как да се справим с депресията и тревожността?Как да се справим с депресията и тревожността?

Депресията и тревожността обикновено вървят ръка за ръка. Всички хора до известна степен се сблъскват с тях през целия живот, но ако симптомите Ви са толкова сериозни, че пречат на нормалния Ви живот, трябва да намерите лек. В тази статия ще научите как да намалите тежестта и продължителността на депресията и тревожността.

1. Промяна в начина на живот

Упражнявайте се редовно. Упражненията не само намаляват вероятността от сърдечно-съдови и други заболявания, но също така помагат да се справите с депресията и тревожността. За това има различни обяснения. На първо място, по време на упражнения има отделяне на ендорфини – хормони, които повдигат настроението. Упражненията също така понижават определени химикали, които причиняват депресия и повишават телесната температура, което спомага за релаксация.

  • Редовните упражнения също помагат да влезете във форма и да подобрите външния си вид, което за много хора вече е достатъчно, за да се освободят от несигурността.

Намалете приема на алкохол. Хората, страдащи от тревожност, често прибягват до алкохол, за да облекчат стреса и нервността. Въпреки че алкохолът може временно да облекчи симптомите, в дългосрочен план той само изостря проблема. Не можете напълно да спрете да пиете алкохол, основното е да го намалите.

Преминете на безкофеиново кафе. Високите нива на кофеин в кафето могат да влошат тревожните симптоми в краткосрочен и дългосрочен план. Преминете на безкофеиново кафе или чай.

  • Зеленият чай съдържа кофеин, но не в количества като кафето.

Прочетете още >>> Как за 1 месец да променим живота си към по-добро?

2. Промяна на мирогледа

Научете се да живеете в настоящето. Ако страдате от тревожност, това е така, защото сте притеснени, съмнителни или нервни за бъдещето. Ако страдате от депресия, това е така, защото постоянно сте обсебени от миналото и проектирате болезнени преживявания от миналото в момента.

„Да се ​​научите да цените настоящето далеч не е лесно, но ще има значително влияние върху живота Ви.“
  • Обърнете повече внимание на мислите си. Най-добрият начин да спрете да се фокусирате върху миналото или бъдещето е да забележите моментите, когато подобни мисли възникват в ежедневието Ви. Когато това се случи, признайте ги, маркирайте ги с думата „мисли“ и ги пуснете.
  • Започнете да медитирате. Доказано е, че редовната медитация облекчава симптомите на стрес и тревожност. Присъединете се към център или група за медитация във Вашия град. Много центрове предлагат обучение по медитация и редовно провеждат дни на отворени врати.
  • Не е нужно изобщо да живеете в манастир, за да постигнете духовно просветление. Всеки ден затваряйте очи за няколко минути, отпускайте мускулите и се фокусирайте върху дишането си. Ако възникне мисъл, признайте я и я освободете. Колкото повече практикувате, толкова по-добре ще можете в крайна сметка да направите тази част от ежедневието си.




Отървете се от осезаемия негатив в живота си. Въпреки че психичното заболяване е предимно вътрешно, то може да бъде причинено и от външни обстоятелства. Елиминирането на тези негативни фактори няма да може да Ви излекува напълно, но със сигурност ще облекчи симптомите и ще Ви помогне да определите защо изпитвате определени чувства.

  • Ако депресията е свързана с външния Ви вид, тогава влезте във форма, направете нова прическа, купете нови дрехи и т.н.
  • Ако сте недоволни в отношенията си с партньора до Вас или ако живеете в атмосфера на жестокост и насилие, прекратете връзката.
  • Помислете за промяна на работата, ако сте хронично недоволни от работата си.
  • Не забравяйте, че е невъзможно напълно да се избегне отрицателнотопреживяване. Трябва да направите както външни, така и вътрешни промени, за да видите резултатите.

Справете се с болезнени спомени. За много хора депресията се причинява от задържане на едно или повече травматични преживявания от миналото. Въпреки че е много трудно да изтриете подобни спомени, има няколко неща, които можете да направите, за да намалите присъствието им в ежедневието си. Ако постоянно се връщате към негативните спомени, опитайте следното упражнение:

  • Изхвърлете емоциите си. Ако почувствате нужда да викате или плачете, направете го. Катарсисът е необходима част от лечебния процес.
  • Изразете своите емоции и мисли. Можете да ги запишете, ако са много лични, или да ги споделите с някой, на когото имате доверие. Във всеки случай изразете чувствата си по някакъв начин. Опишете какво се е случило и какви чувства Ви е причинило това.
  • Приемете случилото се. Каквото било, било и нищо не може да се направи по въпроса. Вместо да съжалявате, че нямате машина на времето, бъдете благодарни, че всичко е свършило и знайте, че е можело да бъде и по-лошо. Е не винаги.
  • Помислете какво са Ви научили определени събития. Дори и да се е случило нещо ужасно, всяко преживяване, както положително, така и отрицателно, ни учи на нещо. Всъщност болезнените преживявания са склонни да ни учат на най-много и да ни правят по-силни. Спрете за минута и се почувствайте благодарни за полученото.

3. Потърсете професионална помощ

Намерете подходящия лекар за Вас. По време на първата сесия той ще Ви помоли да опишете симптомите си, колко дълго траят и ще Ви попита за миналото Ви. Можете да помислите за тези проблеми преди първата си сесия, което е добре, защото можете да приведете в ред мислите си и да изясните някаква информация, ако е необходимо.

  • Психиатърът има право да предписва лекарства. Психиатрите обикновено използват комбинация от терапевтични разговори и лечение с лекарства, но не винаги.
  • Психологът използва терапевтичен разговор и когнитивно-поведенческа терапия. Психолозите не могат да предписват лекарства.
  • Ако все още нямате осемнадесет години, говорете с родителите си за състоянието си (ако те вече не знаят за това) и ги помолете да Ви помогнат да намерите подходящ лекар.

Допълнителни съвети:

  • Ако е възможно, опитайте да промените начина си на живот, преди да потърсите професионална помощ. По този начин не само ще спестите време и пари, но също така ще намалите вероятността от неправилна диагноза и ще избегнете възможните странични ефекти от лекарствата.
  • Предварителните промени в начина на живот също ще помогнат на лекаря, ако все пак решите да се свържете с него, да постави диагноза, като елиминира потенциални смущаващи фактори. Например, симптомите на тревожност в много случаи са свързани с редовния прием на алкохол и кофеин. Ако вече сте ги елиминирали от ежедневието си, Вашият лекар ще има по-ясна картина на Вашето състояние.
  • Ако сте изпаднали в затруднено положение, чувствате се силно разстроени, депресирани или имате криза, не се колебайте да се обадите на някоя от посочените горещи линии в България – те са подготвени да Ви окажат подкрепа!
    В случай, че Вие или Ваш близък има мисли за самонараняване или самоубийство, обадете се на телефона за спешни случаи 112.

Помнете, че не сте сами и винаги има кой да помогне!

0/5 (0 Reviews)

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Моля, въведете Вашия коментар
Моля, въведете Вашето име тук