Протест срещу високите цени: Хипермаркетите готвят намаления до 60%

0
4616
Протест срещу високите цени
Източник: Pixabay

Потребителски бойкот на 13 февруари: Реакцията на търговските вериги

На 13 февруари четири организации организират бойкот на търговските вериги и хранителните магазини, като призовават гражданите да не пазаруват в този ден. Инициативата е насочена срещу драстичното увеличение на цените на стоките от първа необходимост през последните седмици.

Координатор на акцията е Велизар Енчев, бивш посланик на България в Хърватия, а в протеста се включват Федерацията на потребителите в България, сдружение „За достъпна и качествена храна“, „Обединени пенсионерски съюзи“ и гражданското движение „Системата ни убива“. Бойкотът е подкрепен и от бившия омбудсман Мая Манолова, която също настоява за по-достъпни цени на хранителните продукти.

Причините за протеста

Според организаторите на бойкота, драстичното поскъпване на основни хранителни продукти е поставило в затруднение стотици хиляди пенсионери и работещи бедни в България.

„Очакваме българското правителство да застане зад потребителите, а не зад търговските вериги“, заявяват организаторите на протеста. Те посочват, че разликите в цените между България и Западна Европа са необосновано големи.

Според тях, един и същи продукт в една и съща международна верига се предлага на по-ниска цена в страни като Германия и Австрия, отколкото в България. Това поражда въпроси относно ценовата политика на хипермаркетите и ценообразуването в страната.

Отговорът на търговските вериги

В социалните мрежи започнаха да се разпространяват слухове, че големите хранителни вериги подготвят „ответен удар“, като ще намалят цените на някои основни продукти наполовина, а в някои случаи дори с до 60%.

Това може да е опит за контрол на общественото недоволство и намаляване на ефекта от бойкота, като привлекат обратно потребителите със значителни отстъпки.

Въпреки че няма официално потвърждение от страна на големите търговски вериги, подобни ценови корекции не са изключени, особено ако бойкотът доведе до осезаем спад в продажбите.

Въпреки това, много хора остават скептични дали намаленията ще бъдат дълготрайни, или ще бъдат само временна мярка с цел успокояване на напрежението.

Предстои да се види дали бойкотът на хранителните магазини на 13 февруари ще доведе до по-дългосрочни промени в ценовата политика на търговските вериги или ще остане еднократно явление с временни намаления.

ОСТАВЕТЕ ОТГОВОР

Моля, въведете Вашия коментар
Моля, въведете Вашето име тук